Ahlan Wasahlan

Selamat Datang ke alam Insan Bernama Kekasih

Selasa, 10 Ogos 2010

Selamat Datang Ramadhan Yang Aku Rindui

Bismillahirrahmanirrahim....

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, baru je melaksanakan tanggungjawab sebagai hamba Allah. Rasa bahgia sangat-sangat bila selesai menunaikan solat Maghrib. Dari tengah hari tadi aku rasa lain sangat pada diri aku. Bila petang menjelang aku rasa sedih, sebak dan hiba.. Hati aku rasa macam terlalu lain untuk menyambut Ramadhan kalini. Mungkin kerana terlalu banyak dosa dan maksiat yang aku lakukan sepanjang tahun ni. Atau mungkin aku memikirkan bagaimanakah Allah akan menerima aku di sana nanti. Dan kadang-kadang aku merasa takut bila hati aku berkata-kata, sudah tidak banyak Ramadhan yang akan aku lalui lepas ni. Aku mula berfikir apakah itu cuma mainan perasaan aku atau Allah memang memberi aku petunjuk untuk bersedia menyahut seruan-Nya. Yang pasti aku merasa terlalu sedih dan hiba menanti tibanya waktu maghrib.

Sedang aku berfikir dan termenung sendiri, azan Mahgrib pun berkumandang. Tanpa aku sedar air mata aku mengalir. Kalini bukan kerana aku sedih, tapi aku rasa terlalu gembira. Alhamdulillah, dapat juga aku sampai pada Ramadhan tahun ini.. Aku pun segera mandi dan menyiapkan diri. Aku rasa begitu lega dan gembira sekarang. Bulan yang aku tunggu dan rindui selalu akhirnya datang padaku. Betapa bahgianya aku, Allah jua Yang Maha Tahu..

Aku menulis isi hatiku ini bukan untuk tatapan orang lain. Tak pernah terlintas difikiran aku agar ada yang membaca tulisanku. Aku cuma melakukan untuk diriku sendiri, untuk kepuasanku sendiri. Cuma jauh di sudut aku agar aku dapat berdamping dengan orang-orang yang soleh dan solehah, seterusnya membantu aku menjadi seorang yang soleh juga. Aku cuma manusia biasa, kadang-kadang ada kawan-kawan atau orang sekeliling yang tak suka pada kita serta mencaci maki kita. Begitu juga sebaliknya,kadang-kadang ada kawan-kawan dan orang yang memuji akhlak,tingkahlaku dan perlakuan kita. Terpulangla kepada pandangan masing-masing. Yang aku tau, aku cuma manusia biasa, dan aku adalah aku. Aku sangat-sangat berharap Ramadhan tahun ini lebih baik buatku. Aku ingin berusaha menjadi yang terbaik, untuk diriku dan untuk orang-orang yang memerlukan aku. Mudah-mudahan aku beroleh kejayaan di dunia dan akhirat. Insya Allah........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan